OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Biuletyn Zamówień Publicznych Nr: Zamieszczone w Dz.U.U.E pod nr 2018/S 168-382094, z dnia 03.09.2018

Zamieszczenie ogłoszenia: obowiązkowe




SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I.1) NAZWA I ADRES

Instytut Metali Nieżelaznych
Adres:
ul. Sowińskiego 5
44-100 Gliwice
woj. śląskie
tel. 32 238 03 16
fax. 32 231 69 33
http://www.imn.gliwice.pl/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO

Instytut badawczy


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Dostawa i uruchomienie specjalnej prasy SPD do wyciskania trudnoprzerabialnych metali nieżelaznych i ich stopów w temperaturze otoczenia i na gorąco

II.1.2) Rodzaj zamówienia

Specjalna prasa SPD do wyciskania trudnoprzerabialnych metali nieżelaznych i ich stopów w temperaturze otoczenia i na gorąco wraz z dostawą, instalacją i uruchomieniem w siedzibie Zamawiającego. Rzeczowy zakres inwestycji obejmuje:
• prasę hydrauliczną poziomą współbieżną o sile nacisku 2,5 MN wyposażoną w system rewersyjnie wychylanej matrycy,
• zintegrowany układ nagrzewania wlewków do wyciskania,
• wybieg oraz układ odbierania wyciskanego materiału (zwijarki),
• układ sterowania oraz kontroli i rejestracji podstawowych parametrów procesowych.
Urządzenia będzie zainstalowane w IMN Gliwice w miejscu uzgodnionym z Wykonawcą.
Zamówienie obejmuje również przeszkolenie pracowników Zamawiającego.
Urządzenie musi być przewidziane do bezpiecznego prowadzenia prób i uwzględniać wszelkie możliwe zdarzenia związane z taką specyfiką wykonywania prób (np. zanik napięcia zasilania, awarie systemu pomiarowego itp.).


(dotyczy przetargu nieograniczonego i przetargu ograniczonego)

nie
nie


od: 30.11.-1 do: 30.11.-1

Termin wykonania zamówienia do 31.10.2019.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

1. Wysokość wadium: 15 000 PLN.Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 PZP.
a) wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić w PLN przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Bank PeKaOSA nr 48 1240 4748 1111 0000 4877 1906 (wpłata PLN) lub 06 1240 4272 1978 0010 7391 3897 SWIFT Pekao S.A. PKO PPLPW (wpłata w Euro) z adnotacją ‘Wadium – Dostawa i uruchomienie specjalnej prasy SPD do wyciskania trudnoprzerabialnych metali nieżelaznych i ich stopów w temperaturze otoczenia i na gorąco"
Wadium uważa się za wniesione w terminie, jeżeli kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania.
b) w przypadku wniesienia wadium w innej formie należy oryginał dokumentu złożyć w kasie IMN.
3. Dokument w formie gwarancji i poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty odpowiadającej wysokości wadium, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
4. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.
5. Warunki zwrotu i utraty wadium są określone w art. 46 PZP.

tak

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku

III.3.2) Warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej

Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku

III.3.3) Warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej

Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej 1 dostawę kompletnej prasy do wyciskania metali nieżelaznych i ich stopów o wartości co najmniej 1 250 000 zł brutto, w ciągu ostatnich 5 lat poprzedzających dzień wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia. (w przypadku, gdy wartość zamówienia została określona w umowie w walucie innej niż złoty, przeliczenie nastąpi wg średniego kursu złotego ogłoszonego przez Prezesa NBP i obowiązującego w dniu poprzedzającym termin składania ofert). W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający uzna, że wystarczy aby wymóg ten spełniał jeden z członków konsorcjum.

III.3.4) Inne warunki określone przez Zamawiającego

III.3.5) Podstawy wykluczenia określone w art. 24ust. 1 oraz w art. 24 ust.5

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 PZP
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się ponadto wykonawców
a) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (tekst jednolity. Dz. U. z 2017 r. poz. 1508 z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 2344z późn. zm.)
b) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 15PZP, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w pkt. 1.1 do 1.3 winien spełniać co najmniej jeden z wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie(jednakże doświadczenie – ilości wykonanych przez poszczególnych wykonawców realizacji - nie sumuje się).


III.4) Wykaz oświadczeń i dokumentów:


III.4.2) Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności , o których mowa w art. 25 ust.1 pkt.1:

1.1. Wykaz co najmniej1dostawy kompletnej prasy do wyciskania metali nieżelaznych i ich stopów w ciągu 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie,
1.2. Dowodami, o których mowa w pkt. 1.1, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy;


III.4.4. Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności , o których mowa w art. 25 ust.1 pkt.3 tj. braku podstaw do wykluczenia

2. Wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania:
2.1.Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania Ofert – oryginał lub kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem”;
2.2. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania Ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – oryginał lub kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem”;
2.3. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania Ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – oryginał lub kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem”;
2.4. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy;
2.5. Oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności – podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy - w oryginale;
2.6. Oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o Zamówienia publiczne – podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy - w oryginale;
2.7. Oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991r. o opłatach lokalnych – podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy - w oryginale;
3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2.2. – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
4. Dokumenty, o których mowa w pkt. 2.4 powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepisy dot. terminów stosuje się odpowiednio.
6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
7. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
8. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
9. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 2
10. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt.2, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a PZP.


SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA




IV. 2) KRYTERIA OCENY OFERT

Najniższa cena
oferowana cena: - 90 pkt
okres gwarancji: - 10 pkt



Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do Umowy:
1) W przypadku wystąpienia konieczności wykonania prac projektowych/prac instalacyjnych zamiennych, które nie stanowią rozszerzenia przedmiotu zamówienia, a polegają na zamianie prac projektowych/prac instalacyjnych w danej kategorii CPV podanej w SIWZ, lub
2) W przypadku zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w związku z:
a) nieprzekazaniem przez Zamawiającego wykonawcy miejsca instalacji urządzenia jeżeli w sposób istotny dezorganizuje to wykonywanie Umowy przez wykonawcę i bezpośrednio wpływa na brak możliwości dochowania umownego terminu wykonania zamówienia– przedłużenie terminu zakończenia realizacji maksymalnie o ilość dni wynikających z opóźnienia przekazania części terenu budowy, lub
b) działaniem Siły Wyższej, lub
c) wstrzymaniem wykonywania Umowy przez Zamawiającego lub właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, lub
3) W przypadku dokonania niezbędnych zmian w harmonogramie wykonania Umowy.
4) Zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług.


www.imn.gliwice.pl



15.10.2018 12:00

Instytut Metali Nieżelaznych, ul. Sowińskiego 5,44-100 Gliwice

(od ostatecznego terminu składania ofert)


nie


SEKCJA 5: DODATKOWE INFORMACJE

5.1) Zmiany w ogłoszeniu

W SIWZ w sekcji V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW, 1.3. Zdolności technicznej lub zawodowej:było: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej 1 dostawę kompletnej prasy do wyciskania metali nieżelaznych i ich stopów o wartości co najmniej 1 250 000 zł brutto, w ciągu ostatnich 5 lat poprzedzających dzień wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia. (w przypadku, gdy wartość zamówienia została określona w umowie w walucie innej niż złoty, przeliczenie nastąpi wg średniego kursu złotego ogłoszonego przez Prezesa NBP i obowiązującego w dniu poprzedzającym termin składania ofert).
W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający uzna, że wystarczy aby wymóg ten spełniał jeden z członków konsorcjum
jest: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej 1 dostawę kompletnej linii do wyciskania metali nieżelaznych i ich stopów, w ciągu ostatnich 5 lat poprzedzających dzień wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, spełniającą co najmniej dwa z trzech poniższych warunków:
1) Wartość całej dostawy: co najmniej 1.250.000 zł brutto (w przypadku, gdy wartość zamówienia została określona w umowie w walucie innej niż złoty, przeliczenie nastąpi wg średniego kursu złotego ogłoszonego przez Prezesa NBP i obowiązującego w dniu poprzedzającym termin składania ofert),
2) Dostawa prasy do wyciskania w systemie konwencjonalnym o nacisku: minimum 2,5 MN,
3) Dostawa prasy do niekonwencjonalnego wyciskania (SPD) o nacisku minimum 2,5 MN.
W przypadku oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Zamawiający uzna, że wystarczy aby jeden z wymogów spełniał jeden z członków konsorcjum, tak aby łącznie członkowie konsorcjum spełniali co najmniej dwa z trzech powyższych wymogów

5.2) Pytania wykonawców | zmiany w specyfikacj

25.09.2018 Zamawiający informuje, że w załączniku A do SIWZ tj Formularz ofertowy był błąd w rozdziale III w punkcie 2
było Zobowiązuję się wykonać zamówienie w terminie: -w ciągu …….. miesięcy od daty podpisania umowy
jest
Do 31.10.2019 r.
Do Specyfikacji na stronie Internetowej dołączono poprawiony załącznik A
W dniu 03.09.2018 Wykonawca zwrócił sie z pytaniem: zapoznałem się z SIWZ " Dostawa i uruchomienie specjalnej prasy SPD do wyciskania trudnoprzerabialnych metali nieżelaznych i ich stopów w temperaturze otoczenia i na gorąco". Z tego co mi wiadomo jesteśmy firmą, która ma największe doświadczenia w projektowaniu i wytwarzaniu pras hydraulicznych z systemem KOBO, ponieważ wykonaliśmy w tym zakresie 3 urządzenia:
1. projekt i wykonanie prasy z systemem KOBO o nacisku 1,0 MN dla .................. (2004)
2. projekt i wykonanie dostosowania prasy hutniczej o nacisku 11 MN do pracy z systemem KOBO dla firmy.............. (2005)
3. projekt i wykonanie prasy z systemem KOBO o nacisku 2,5 MN dla ............................... (2015)
Trzecia z pras jest taką, jaką opisujecie Państwo w SIWZ, wymagałyby jedynie drobnych zmian i doposażenia w urządzenie do odcinania prasówki od piętki i podajnik. Jej atutem jest to, że jest eksploatowana od 2015 roku a więc można zasięgnąć wiarygodnej informacji na temat funkcjonalności zastosowanych rozwiązań technicznych.
Nie możemy jednak złożyć Państwu oferty, ponieważ eliminuje nas z przetargu warunek, że wykonana prasa powinna kosztować co najmniej 1 250 000 zł brutto, nasza była tańsza ponieważ do jej napędu skorzystaliśmy częściowo z istniejącego systemu hydraulicznego innej prasy, ponadto nie posiadała oddzielnej komory grzewczej wlewków i wybiegu.
Proszę o informację, czy ten warunek jest ostateczny pomimo tego, że eliminuje z możliwości złożenia oferty przez firmę, która ma praktyczne i wieloletnie doświadczenia w wytwarzaniu pras z systemem KOBO ?
Zamawiający podtrzymuje ten warunek. W SIWZ w sekcji V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW, 1.3. Zdolności technicznej lub zawodowej: zostały doprecyzowane wymagania Zamawiającego.

Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij