OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Biuletyn Zamówień Publicznych Nr: 2017/S 217-450975, z dnia 11.11.2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I.1) NAZWA I ADRES
Adres:
ul. Sowińskiego 5
44-100 Gliwice
woj. śląskie
tel. 32 238 03 16
fax. 32 231 69 33
http://www.imn.gliwice.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO
Instytut badawczy
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.2) Rodzaj zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie „pod klucz” stanowiska doświadczalnego w skali pilotowej do badań nowego innowacyjnego sposobu zagospodarowania strumienia siarki z procesów technologicznych KGHM wraz z dostawą, rozmieszczeniem i zainstalowaniem elementów stanowiska doświadczalnego oraz wykonanie niezbędnych robót związanych z posadowieniem i rozruchem tego stanowiska („Instalacja Pilotowa”).
2. Zakres zamówienia
a. Wykonanie dokumentacji Instalacji Pilotowej, w tym w szczególności dokumentacji projektowej i powykonawczej; sporządzenie i zgromadzenie a następnie przekazanie właściwym organom lub instytucjom wszelkich dokumentów (raportów, wniosków, kart informacyjnych i innych) oraz podejmowanie wszystkich innych czynności niezbędnych do uzyskania oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego (na podstawie pełnomocnictwa udzielonego Wykonawcy) wszystkich pozwoleń i decyzji wymaganych przepisami prawa w celu:
i. rozpoczęcia realizacji Zamówienia (w szczególności uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego pozwolenia na budowę);
ii. rozpoczęcia użytkowania Instalacji Pilotowej po zakończeniu realizacji Zamówienia (w szczególności uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie Instalacji Pilotowej lub pozwolenia równoważnego).
- dalej jako: „Dokumentacja Instalacji Pilotowej”.
b. Dostawa maszyn i urządzeń niezbędnych do wykonania następujących elementów Instalacji Pilotowej:
i. węzła doprowadzenia i wstępnego schłodzenia i nawilżenia gazu zasilającego;
ii. węzła przygotowania zawiesiny mączki kamienia wapiennego;
iii. węzła absorpcji ditlenku siarki i krystalizacji siarczanu (VI) wapnia;
iv. węzła filtracji ciśnieniowej produktu poreakcyjnego – siarczanu (VI) wapnia wraz z tymczasowym składowiskiem produktu;
v. węzła odprowadzania oczyszczonych gazów;
vi. orurowania z osprzętem; armatury i układów kontrolno – pomiarowych do kontroli parametrów procesu;
vii. systemu sterowania.
c. Wykonanie Instalacji Pilotowej:
i. zrealizowanie prac geodezyjno-kartograficznych, zapewnienie obsługi geodezyjnej podczas realizacji prac inwestycyjnych i remontowych przez geodetę, przekazywanie Zamawiającemu wyników prac geodezyjno-kartograficznych.
ii. dostarczenie materiałów i wykonanie fundamentów pod rozmieszczane i instalowane maszyny i urządzenia, wiaty ocieplonej niezbędnej dla prawidłowego funkcjonowania Instalacji Pilotowej oraz magazynu gipsu;
iii. podłączenie niezbędnych mediów i gazów procesowych;
iv. wykonanie poszczególnych elementów Instalacji Pilotowej, o których mowa w lit. b powyżej; rozmieszczenie i instalacja maszyn i urządzeń wskazanych w lit. b powyżej; połączenie tych elementów Instalacji Pilotowej w kompletną linię technologiczną; posadowienie Instalacji Pilotowej
v. wykonanie systemu sterowania Instalacji Pilotowej.
d. Uruchomienie Instalacji Pilotowej poprzez jej rozruch mechaniczny i technologiczny.
e. Wykonanie testów odbiorowych (eksploatacyjnych) Instalacji Pilotowej.
f. Przeprowadzenie instruktażu personelu wskazanego przez Zamawiającego w zakresie obsługi Instalacji Pilotowej.
Zamawiający przewiduje zwołanie zebrania Wykonawców w celu przeprowadzenie wizji lokalnej w miejscu realizacji Zamówienia w KGHM Oddział Huta Miedzi Głogów. Termin zebrania Zamawiający poda na swojej stronie internetowej http://bip.imn.gliwice.pl/uzp z wyprzedzeniem min. 7 dni.
(dotyczy przetargu nieograniczonego i przetargu ograniczonego)
45220000-5
Termin wykonania Zamówienia : do 30 listopada 2018r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy.
3. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić w walucie polskiej (PLN) przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Bank PeKaO SA nr 48 1240 4748 1111 0000 4877 1906 (PLN) tytułem: „Wadium – Dostawa linii Pilotowej instalacji produkcji gipsu”.1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 90 000,00 PLN (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania Ofert.
2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 Ustawy.
3. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić w walucie polskiej (PLN) przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Bank PeKaO SA nr 48 1240 4748 1111 0000 4877 1906 (PLN) tytułem: „Wadium – Dostawa linii Pilotowej instalacji produkcji gipsu”.
4. Wadium uważa się za wniesione w terminie, jeżeli rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany wskazaną kwotą wadium przed upływem terminu składania Ofert.
5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia powinno być wniesione w oryginale w kasie Zamawiającego – znajdującej się w jego siedzibie.
6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna powinno obowiązywać najpóźniej od dnia upływu terminu składania Ofert i co najmniej przez cały okres związania Ofertą (dział XIV. poniżej), zgodnie z art. 85 Ustawy.
7. Dokument w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty odpowiadającej wysokości wadium, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń – tj. z treści tych dokumentów powinno wynikać, że gwarant lub poręczyciel zobowiązuje się do zapłaty całej kwoty wadium na wypadek zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy.
8. Stwierdzenie przez Zamawiającego, że wadium nie zostało wniesione przed upływem terminu składania Ofert bądź zostało wniesione w inny nieprawidłowy sposób jest podstawą do odrzucenia Oferty.
9. Warunki zwrotu i utraty wadium są określone w art. 46 Ustawy.
10. Wadium wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum, uważa się za wniesione prawidłowo w imieniu wszystkich członków konsorcjum
tak
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego na modernizację oraz rozmieszczanie i instalację rurociągów przesyłowych do materiałów trujących lub żrących.
III.3.2) Warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a. jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem Zamówienia na niewyczerpaną sumę gwarancyjną równą co najmniej 1.000.000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych 00/100) oraz
b. w latach obrotowych 2014 – 2016 – posiadał średnioroczny przychód ze sprzedaży produktów lub usług (obrót) na poziomie co najmniej 10.000.000,00 PLN netto (bez VAT) – słownie: dziesięć milionów złotych netto (bez VAT), oraz
c. w latach obrotowych 2014 -2016 (w każdym roku z osobna) osiągnął wskaźnik płynności finansowej szybkiej (wskaźnik szybki płynności, tj. aktywa obrotowe pomniejszone o zapasy i krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe w stosunku do zobowiązań krótkoterminowych) na poziomie wartości nie niższej niż 1,0.
Jeżeli okres prowadzenia działalności przez Wykonawcę jest krótszy – Wykonawca powinien wykazać się spełnieniem warunków za ten okres (dotyczy punktu b i c).
III.3.3) Warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada niezbędne doświadczenie w realizacji prac w zakresie dostaw oraz instalowania linii technologicznych w zakresie odpylania i oczyszczania gazów w instalacjach hutniczych, tj. wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania Ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) zrealizował prace polegające na dostawie i instalowaniu linii technologicznych w zakresie odpylania i oczyszczania gazów w instalacjach hutniczych o łącznej wartości nie mniejszej niż 2.000.000,00 PLN netto (bez VAT) - słownie: dwa miliony złotych netto (bez VAT).
III.3.4) Inne warunki określone przez Zamawiającego
III.3.5) Podstawy wykluczenia określone w art. 24ust. 1 oraz w art. 24 ust.5
O udzielenie Zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy, nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie Zamówienia – zgodnie z przypadkami wskazanymi w treści Ustawy (zachodzi brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 z zastrzeżeniem art. 24 ust. 7 do 10 Ustawy).
Zamawiający wykluczy Wykonawcę:
1. w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016r. poz.615).
2. który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 15 Ustawy, chyba że Wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.
III.4) Wykaz oświadczeń i dokumentów:
III.4.2) Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności , o których mowa w art. 25 ust.1 pkt.1:
1. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
1.1 Poświadczona za zgodność z oryginałem lub oryginał dokumentu potwierdzającego posiadanie przez Wykonawcę uprawnień nadanych przez Urząd Dozoru Technicznego na modernizację oraz rozmieszczanie i instalację rurociągów przesyłowych do materiałów trujących lub żrących - na potrzeby oceny spełniania warunku, o którym mowa w ust. V.2.1.SIWZ
1.2 Poświadczona za zgodność z oryginałem kopia lub oryginał polisy OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem Zamówienia na niewyczerpaną sumę gwarancyjną równą co najmniej 1.000.000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych 00/100) wraz z potwierdzeniem przelewu składki oraz informacją o poziomie wykorzystania polisy – na potrzeby oceny spełniania warunku, o którym mowa w ust. V.2.2. lit. a. SIWZ
1.3 Poświadczone za zgodność z oryginałem kopie lub oryginały sprawozdań finansowych za lata obrotowe 2014 – 2016 (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres) wraz z opinią biegłego rewidenta o badanym sprawozdaniu (jeżeli dotyczy) a w przypadku Wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego – inne dokumenty potwierdzające wysokość przychodów z tytułu sprzedaży produktów i usług (obrotów) w latach obrotowych 2014 – 2016 (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres) - na potrzeby oceny spełniania warunków, o którym mowa w ust. V.2.2. lit. b i c. SIWZ
1.4. Pisemny wykaz zrealizowanych prac polegających na: dostawie oraz instalowaniu linii technologicznych w zakresie odpylania i oczyszczania gazów w instalacjach hutniczych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania Ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – ze wskazaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy oraz instalacja zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy dostawy, i instalacja zostały wykonane należycie (referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmioty wskazane w wykazie – tj., na rzecz których dostawy, rozmieszczenie i zainstalowanie zostało wykonane) – na potrzeby oceny spełniania warunku, o którym mowa w ust. V.2.3. SIWZ
III.4.3) Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności , o których mowa w art. 25 ust.1 pkt.2 tj. spełnienia przez oferowane dostawy , usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego
Pisemny wykaz zrealizowanych prac polegających na: dostawie oraz instalowaniu linii technologicznych w zakresie odpylania i oczyszczania gazów w instalacjach hutniczych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania Ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – ze wskazaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawy oraz instalacja zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy dostawy, i instalacja zostały wykonane należycie (referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmioty wskazane w wykazie – tj., na rzecz których dostawy, rozmieszczenie i zainstalowanie zostało wykonane) – na potrzeby oceny spełniania warunku, o którym mowa w ust. V.2.3. SIWZ
III.4.4. Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności , o których mowa w art. 25 ust.1 pkt.3 tj. braku podstaw do wykluczenia
1. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania Ofert – oryginał lub kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem”;
2. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania Ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – oryginał lub kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem”;
3. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania Ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – oryginał lub kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem”;
4. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji – w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy;
5. Oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności – podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy - w oryginale;
6. Oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o Zamówienia publiczne – podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy - w oryginale;
7. Oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991r. o opłatach lokalnych – podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy - w oryginale;
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:
A. w pkt 1. – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Ustawy;
B. w pkt 2. - 4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
i. nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
ii. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Wykonawca składa oświadczenie o zapoznaniu się i przyjęciu do stosowania dokumentu pn. „Zasady dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, bezpieczeństwa przeciwpożarowego, używania mediów energetycznych oraz ochrony środowiska obowiązujące Wykonawców realizujących na terenie Huty Miedzi Głogów prace przez nią zlecone oraz najemców pomieszczeń, terenów lub maszyn i urządzeń HMG”, które stanowią Załącznik nr 6 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV. 2) KRYTERIA OCENY OFERT
4. Zmiana terminu zakończenia realizacji Zamówienia będzie możliwa w związku z:
a. działaniem Siły Wyższej, lub
b. wstrzymaniem prac przez Zamawiającego lub właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, lub
c. zmianami terminów wykonania umowy zawartej przez Zamawiającego z KGHM i umowy zawartej przez Zamawiającego z NCBR, jak również innych okoliczności o charakterze organizacyjnym, powodujących konieczność przedłużenia terminu realizacji Zamówienia (Instalacji Pilotowej).
d. W przypadku dokonania niezbędnych zmian w Harmonogramie realizacji Zamówienia z uwagi na nieprzewidziane wcześniej okoliczności o charakterze technicznym.
5. Przewiduje się zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, rozszerzenie lub zmniejszenie zakresu świadczeń lub zmianę terminu realizacji Zamówienia albo częściową zmianę przedmiotu Zamówienia, nieprowadzącą do zmiany charakteru zawartej Umowy - w sytuacji zmiany umów zawartych przez Zamawiającego z KGHM i Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.
6. Zamawiający może dokonać zmiany dotychczasowego Wykonawcy, wynagrodzenia, zakresu prac realizowanych przez Wykonawcę oraz innych postanowień, które nie będą prowadziły do zmiany charakteru Umowy, jeżeli:
a. Wykonawca opóźnia się w realizacji którejkolwiek części Zamówienia w stosunku do Harmonogramu realizacji Zamówienia przez czas przekraczający 60 dni kalendarzowych, tj. opóźnia się z realizacją wykonania dokumentacji projektowej, dostaw, rozmieszczeniem, instalacją lub uruchomienia Instalacji Pilotowej tak dalece, że nie jest prawdopodobne, żeby zdołał je ukończyć w umówionym terminie lub
b. Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy w sposób niezgodny z Umową,
Procedura zmiany Wykonawcy:
Zamawiający po uprzednim pisemnym wezwaniu Wykonawcy do usunięcia opóźnień i/lub właściwego wykonywania Zamówienia i bezskutecznym upływie terminu do usunięcia opóźnień lub usunięcia niezgodności - będzie uprawniony w stosunku do Wykonawcy do skorzystania z prawa wykonania zastępczego w stosunku do opóźnionych prac projektowych, dostaw albo prac polegających na rozmieszczeniu i instalacji. Termin na usunięcie nieprawidłowości będzie nie dłuższy niż 14 dni kalendarzowych.
Wykonanie zastępcze może być realizowane w ten sposób, iż Zamawiający zatrudni innego Wykonawcę lub Wykonawców, jako podwykonawców zastępczych, na wyłączny koszt Wykonawcy lub na odstąpieniu od umowy z Wykonawcą i zastąpieniu dotychczasowego Wykonawcy nowym Wykonawcą.
28.12.2017 12:00
Instytut Metali Nieżelaznych,pokój 2,pawilon B,ul.Sowińskiego 5,44-100 Gliwice
nie
SEKCJA 5: DODATKOWE INFORMACJE
5.1) Zmiany w ogłoszeniu
Zamawiający informuje,że zebranie Wykonawców w celu zapoznania się z miejscem budowy instalacji pilotowej oraz dostępem do mediów i instalacji gazów procesowych w w KGHM Oddział Huta Miedzi Głogów odbędzie się na terenie Huty Miedzi Głogów w dniu 5.12.2017 o godz. 11.00
5.2) Pytania wykonawców | zmiany w specyfikacj
Dn.20.11.2017 dokonano zmiany w załączniku : "001a_Załącznik nr 1 do SIWZ_Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia". Dodano tekst w pkt B.2, Węzeł filtracji ciśnieniowej produktu poreakcyjnego – siarczanu(VI) wapnia wraz z tymczasowym składowiskiem produktu ppkt xi.
Poprawiona wersja w/w załącznika została dołączona do ogłoszenia o zamówieniu (dodany tekst jest zaznaczony na czerwono).
Dn. 20.11.2017 dokonano zmiany w załączniku : "001_SIWZ Instalacja Produkcji Gipsu".
Zmiana dot. rozdz. XII ust.10
BYŁO :
Jan MROZOWSKI Tel. 32/238-06-29, godz. 9.00-13.00
Józef WOLAREK Tel. 32/238-03-39, godz. 9.00-13.00
Justyna SIWEK Tel. 32/238-05-16, godz. 9.00-13.00
JEST :
Jan MROZOWSKI janmr@imn.gliwice.pl
Józef WOLAREK jozefw@imn.gliwice.pl
Justyna SIWEK justynasi@imn.gliwice.pl
Poprawiona wersja SIWZ została dołączona do ogłoszenia o zamówieniu.
Dn. 20.11.2017 jeden z Wykonawców przysłał zapytanie o następującej treści:
Prosimy o rozszerzenie zapisu punktu 2.1 SIWZ jak poniżej:
"Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego na modernizację oraz rozmieszczenie i instalację rurociągów przesyłowych do materiałów trujących lub żrących lub uprawnienia Urzędu Dozoru technicznego na modernizację rurociągów do materiałów trujących lub żrących."
UZASADNIENIE:
Pkt. 2.1. SIWZ jest zapisem ograniczającym konkurencyjność i limitującym Wykonawców w zakresie składania ofert. W nomenklaturze jest rozgraniczenie między rurociągami przesyłowymi i technologicznymi. Rurociągi technologiczne są to te znajdujące się na terenie zakładu przemysłowego. W przedmiocie niniejszego przetargu objętym SIWZ mają zastosowania rurociągi technologiczne jako te, które znajdują się na terenie zakładu przemysłowego.
Zamawiający przychyla się do wniosku i zmienia treść w załączniku "001_SIWZ Instalacja Produkcji Gipsu". Zmiana dot. rozdz. V ust 2.1
BYŁO :
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego na modernizację oraz rozmieszczanie i instalację rurociągów przesyłowych do materiałów trujących lub żrących.
JEST:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego na modernizację oraz rozmieszczanie i instalację rurociągów przesyłowych do materiałów trujących lub żrących lub uprawnienia Urzędu Dozoru technicznego na modernizację rurociągów technologicznych do materiałów trujących i żrących.
Poprawiona wersja SIWZ została dołączona do ogłoszenia o zamówieniu.
Dn. 24.11.2017 jeden z Wykonawców przysłał zapytanie o następującej treści:
W związku z opracowywaną oferta na „Zaprojektowanie i wykonanie instalacji pilotowej produkcji gipsu z gazów procesowych” prosimy o przekazanie następujących informacji:
1. Jaki jest przewidywany dzienny i tygodniowy czas pracy instalacji
2. Jaka jest wymagana retencja zbiornika „S” mączki kamienia wapiennego (MKW) przy zapotrzebowaniu MKW = 700 kg/h
Informacje powyższe są niezbędne do prawidłowego określenia pojemności zbiornika „S” mączki kamienia wapiennego.
ODPOWIEDŹ Zamawiającego:
Ad 1. Przewidywany dzienny i tygodniowy czas pracy instalacji: max 10 godz/dzień, 5 dni w tygodniu
Ad 2. Wymagana retencja zbiornika „S” mączki kamienia wapiennego (MKW) przy zapotrzebowaniu MKW = 700 kg/h minimum 3 dni
Dn. 24.11.2017 jeden z Wykonawców zadał pytania o następującej treści:
Branża budowlana/technologiczno-maszynowa:
1. Proszę o podanie jaki jest ciężar usypowy mączki kamienia wapiennego.
2. Jaka jest zakładana wydajność rozładunku autocystern.
3. Jakie ma być zabezpieczenie antykorozyjne – klasa korozyjności.
4. Czy zbiornik ma mieć klatkę schodową.
5. Proszę o podanie wydajności układu rozładunku do układu roztwarzania.
6. Czy wystarczy tylko jeden zbiornik roztwarzania.
7. Proszę o podanie dokładności ważenia mączki kamienia wapiennego
8. W jaki sposób przewidziano odprowadzenie obcieków z odkraplacza lamelowego.
9. W jaki sposób przewidziano odprowadzenie obcieków z prasy.
10. Prosimy o określenie przestrzeni roboczej dla obsługi serwisowej dla następujących urządzeń:
- RB- reaktor barbotażowy,
- ZG - zbiornik zawiesiny gipsu,
- ZW - zbiornik zawiesiny wapniaka,
- prasa filtracyjna.
Proszę również o podanie informacji na temat udźwigów wciągników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania urządzeń.
11. Brak informacji o podestach obsługi – podest przejezdny, podesty stacjonarne (brak informacji o ich lokalizacji) lub nie ma potrzeby.
Branża elektryczna/AKPiA:
12. Prosimy lepszej jakości schemat technologiczny.
13. Prosimy o podanie ciśnienia dyspozycyjnego dla reaktora barbotażowego,
14. Prosimy o informację, które napędy będą wyposażone w przemiennik częstotliwości,
15. Zawory regulacyjne i z/o mają być wyposażone w siłowniki elektryczne czy pneumatyczne? 16. Jaki będzie sposób ogrzewania hali – elektryczny, Para/woda?
17. Prosimy o podanie mocy dla urządzeń będących w Państwa zakresie dostaw (mieszadła itd.).
18. Prosimy o podanie parametrów (napięcia itd.) wskazanego punktu poboru energii elektrycznej. Informacja te jest potrzebna w celu określenia ilości rozdzielnic oraz transformatorów.
19. Czy przewiduje się oświetlenie zewnętrzne wokół hali?
20. Czy instalacja będzie połączona z infrastrukturą Huty Głogów za pomocą linii telefonicznej lub światłowodowej?
21. Czy hala zostanie wyposażona w monitoring CCTV?
Pytania do doboru urządzeń:
22. Proszę o podanie, które z urządzeń pomiarowych przedstawionych na schemacie mają mieć tylko wskazanie lokalne, a z których sygnały maja być wprowadzone do sterownika –
23. Czy urządzenia pomiarowe (dot. urządzeń, których sygnały będą wprowadzone do sterownika) mają mieć również wyświetlacz lokalny,
24.Proszę o podanie sposobu komunikacji urządzenia pomiarowego ze sterownikiem:
a. Twardodrutowo: prądowo – 4..20mA; napięciowo – 0…10V?
b. Za pomocą protokołu: Ethernet, Profibus, Modbus, inne,
25. Proszę o podanie materiału, średnic rurociągów, oraz ciśnień w nich panujących (dotyczy rurociągów pominiętych w „Opisie procesu”),
Dodatkowe pytania:
A) dotyczących parametrów wejściowych i wyjściowych gazu procesowego:
1. Proszę o podanie stężenia zapylenia na wejściu do instalacji,
2. Proszę o potwierdzenie wysokiej zawartości H2O na wyjściu z instalacji: (100-300 g/Nm3), ewentualnie proszę o podanie % zawartości H2O,
B) dotyczących technologii:
3. Proszę podać prawidłową wartość gęstości zawiesiny gipsu, ponieważ w opisie występują dwie wartości:
a. regulowana gęstość zawiesiny w reaktorze to 250 do 450 g/dm3,
b. w wymaganiach dot. dokładności pomiarów występuje zakres 1100 do 1300 g/dm3,
4. Proszę o podanie przewidywanej wartości wydajności przepływu wody do reaktora,
5.Z jakiego procesu odsiarczany ma być gaz?
6.Jakie zapylenie spodziewane jest na wlocie do instalacji, jakie stężenie NO w tym miejscu?
7.Do pomiaru ditlenku siarki SO2 dochodzi pomiar stężenia tlenu?
ODPOWIEDZI Zamawiającego:
Branża budowlana/technologiczno-maszynowa:
1. Proszę o podanie, jaki jest ciężar usypowy mączki kamienia wapiennego.
Ciężar usypowy zależy od producenta i dane należy uzyskać bezpośrednio u źródła
2. Jaka jest zakładana wydajność rozładunku autocystern.
Nie jest znana Zamawiającemu
3. Jakie ma być zabezpieczenie antykorozyjne – klasa korozyjności.
Decyzja należy do projektanta
4. Czy zbiornik ma mieć klatkę schodową.
Decyzja należy do projektanta
5. Proszę o podanie wydajności układu rozładunku do układu roztwarzania.
Decyzja należy do projektanta
6. Czy wystarczy tylko jeden zbiornik roztwarzania.
Decyzja należy do projektanta
7. Proszę o podanie dokładności ważenia mączki kamienia wapiennego
Decyzja należy do projektanta
8. W jaki sposób przewidziano odprowadzenie obcieków z odkraplacza lamelowego.
Decyzja należy do projektanta
9. W jaki sposób przewidziano odprowadzenie obcieków z prasy.
Decyzja należy do projektanta
10. Prosimy o określenie przestrzeni roboczej dla obsługi serwisowej dla następujących urządzeń:
- RB- reaktor barbotażowy,
- ZG - zbiornik zawiesiny gipsu,
- ZW - zbiornik zawiesiny wapniaka,
- prasa filtracyjna.
Proszę również o podanie informacji na temat udźwigów wciągników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania urządzeń.
Decyzja należy do projektanta
11. Brak informacji o podestach obsługi – podest przejezdny, podesty stacjonarne (brak informacji o ich lokalizacji) lub nie ma potrzeby.
Decyzja należy do projektanta
Branża elektryczna/AKPiA:
12. Prosimy lepszej jakości schemat technologiczny
Prosimy o doprecyzowanie pytania ,nie załączyliśmy schematu technologicznego, lecz uproszczony schemat stanowiska badawczego – załącznik 001aa do SIWZ
13. Prosimy o podanie ciśnienia dyspozycyjnego dla reaktora barbotażowego,
Nie jest znane Zamawiającemu , prosimy o doprecyzowanie pojęcia ciśnienie dyspozycyjne
14. Prosimy o informację, które napędy będą wyposażone w przemiennik częstotliwości,
Informacja została zawarta w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia
15. Zawory regulacyjne i z/o mają być wyposażone w siłowniki elektryczne czy pneumatyczne?
Pneumatyczne
16. Jaki będzie sposób ogrzewania hali – elektryczny, Para/woda?
Elektryczny
17. Prosimy o podanie mocy dla urządzeń będących w Państwa zakresie dostaw (mieszadła itd.). Zamawiający nie dostarcza urządzeń
18. Prosimy o podanie parametrów (napięcia itd.) wskazanego punktu poboru energii elektrycznej.
Informacja te jest potrzebna w celu określenia ilości rozdzielnic oraz transformatorów.
Informacja zostanie podana w czasie wizji lokalnej w dniu 5.12.2017
19. Czy przewiduje się oświetlenie zewnętrzne wokół hali?
Decyzja projektanta zależna od usytuowania instalacji pilotowej w stosunku do istniejącej instalacji oświetleniowej w HMG
20. Czy instalacja będzie połączona z infrastrukturą Huty Głogów za pomocą linii telefonicznej lub światłowodowej?
Decyzja należy do projektanta
21. Czy hala zostanie wyposażona w monitoring CCTV?
Nie przewiduje się
Pytania do doboru urządzeń:
22. Proszę o podanie, które z urządzeń pomiarowych przedstawionych na schemacie mają mieć tylko wskazanie lokalne, a z których sygnały maja być wprowadzone do sterownika
Sygnały z wszystkich urządzeń pomiarowych winny być wprowadzone do sterownika
23. Czy urządzenia pomiarowe (dot. urządzeń, których sygnały będą wprowadzone do sterownika) mają mieć również wyświetlacz lokalny,
Nie muszą mieć
24. Proszę o podanie sposobu komunikacji urządzenia pomiarowego ze sterownikiem:
a. Twardodrutowo: prądowo – 4..20mA; napięciowo – 0…10V?
b. Za pomocą protokołu: Ethernet, Profibus, Modbus, inne,
Decyzja należy do projektanta
25. Proszę o podanie materiału, średnic rurociągów, oraz ciśnień w nich panujących (dotyczy rurociągów pominiętych w „Opisie procesu”),
Decyzja należy do projektanta
Dodatkowe pytania:
A) dotyczących parametrów wejściowych i wyjściowych gazu procesowego:
1. Proszę o podanie stężenia zapylenia na wejściu do instalacji,
Wg naszej wiedzy zapylenie na poziomie 1 mg/Nm3
2. Proszę o potwierdzenie wysokiej zawartości H2O na wyjściu z instalacji: (100-300 g/Nm3), ewentualnie proszę o podanie % zawartości H2O,
Potwierdzamy
B) dotyczących technologii:
3. Proszę podać prawidłową wartość gęstości zawiesiny gipsu, ponieważ w opisie występują dwie wartości:
a. regulowana gęstość zawiesiny w reaktorze to 250 do 450 g/dm3,
b. w wymaganiach dot. dokładności pomiarów występuje zakres 1100 do 1300 g/dm3,
Zawartość części stałych w zawiesinie waha się w granicach 250- 450 g/dm3, co odpowiada gęstości zawiesiny 1100 do 1300 g/dm3
4. Proszę o podanie przewidywanej wartości wydajności przepływu wody do reaktora,
Decyzja należy do projektanta
5. Z jakiego procesu odsiarczany ma być gaz?
Z procesu zawiesinowego przetopu koncentratu miedzi
6. Jakie zapylenie spodziewane jest na wlocie do instalacji, jakie stężenie NO w tym miejscu?
Wg naszej wiedzy zapylenie na poziomie 1 mg/Nm3 stężenie NO podane w SIWZ na podstawie informacji HMG
7. Do pomiaru ditlenku siarki SO2 dochodzi pomiar stężenia tlenu?
Tak
Pytanie Wykonawcy :
Na jakim etapie powinien być złożony JEDZ dotyczący podwykonawców, którym Wykonawca zamierza powierzyć część zamówienia?
Odpowiedź Zamawiającego:
Zgodnie z SIWZ rozdz. X pkt A ppkt d JEDZ dotyczący podwykonawców, którym Wykonawca zamierza powierzyć część zamówienia należy złożyć wraz z ofertą (art. 25a ust. 5 pkt 1 i art. 36a ust.1 Ustawy Pzp)