Dział Kadr i Rozwoju Pracowników (ZK)

Do zakresu działania należy:

  • realizacja ustalonej przez Dyrektora polityki kadrowej oraz inicjowanie niezbędnych działań w tym zakresie;
  • prowadzenie akt osobowych i ewidencji czasu pracy pracowników;
  • przygotowywanie dokumentów i prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy;
  • realizacja przepisów prawa pracy oraz prowadzenie działalności informacyjnej z tego zakresu wśród pracowników;
  • wsparcie działań mających na celu integrację pracowników i budowę dobrych relacji;
  • opracowanie rocznych planów zatrudniania i rozwoju kompetencji pracowników;
  • obsługa umów cywilnoprawnych osób fizycznych;
  • obsługa pracowników w zakresie medycyny pracy;
  • kontrola formalna i rachunkowa rozliczeń kosztów krajowych podróży służbowych;
  • prowadzenie logistyki w zakresie transportu służbowego;
  • kontrola przestrzegania przepisów prawa pracy, porządku i dyscypliny pracy;
  • przeprowadzanie okresowej oceny pracowników;
  • inicjowanie i koordynowanie polityki szkoleniowej i innych form podnoszenia kwalifikacji pracowników;
  • współpraca z kierownikami komórek organizacyjnych w zakresie obsługi szkoleń i rozwoju zawodowego pracowników;
  • prowadzenie procesu praktyk, staży i wolontariatów;
  • koordynowanie działań związanych ze sporządzaniem i aktualizacją opisów stanowisk pracy;
  • współpraca z kierownikami komórek organizacyjnych w zakresie obsługi szkoleń i rozwoju zawodowego pracowników;
  • przekazywanie do ZUS dokumentów związanych ze stosunkiem pracy, umowami cywilno-prawnymi i ubezpieczeniem zdrowotnym pracowników, zleceniobiorców oraz członków ich rodzin;
  • planowanie, ewidencja i kontrola wykorzystania funduszu płac oraz funduszu świadczeń socjalnych;
  • publikacja i rejestracja wewnętrznych aktów normatywnych;
  • nadzór i kontrola podstawowych komórek organizacyjnych w zakresie spraw pracowniczych;
  • realizowanie zadań z zakresu wymaganej przepisami prawa sprawozdawczości;
  • sporządzanie sprawozdań na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne w zakresie kadr;
  • organizowanie, prowadzenie oraz nadzorowanie procesów rekrutacji i adaptacji pracowników;
  • obsługa pracowników w zakresie korzystania z parkingów na terenie Instytutu w Gliwicach.

Dział Płac (ZP)

Do zakresu działania należy:

  • obliczanie wynagrodzeń oraz sporządzanie list płac związanych ze stosunkiem pracy i umowami cywilnoprawnymi dla osób fizycznych oraz innymi rodzajami wynagrodzeń;
  • naliczanie i odprowadzanie do ZUS składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne;
  • naliczanie i odprowadzanie składek do PPK;
  • sporządzanie i wysyłka miesięcznych deklaracji rozliczeniowych oraz imiennych raportów dla osób ubezpieczonych;
  • sporządzanie sprawozdań na potrzeby wewnętrzne i zewnętrzne w zakresie płac;
  • współpraca z kancelariami komorniczymi i działami egzekucyjnymi urzędów skarbowych w zakresie postępowań egzekucyjnych z wynagrodzeń i zasiłków;
  • kontrola formalna i rachunkowa rozliczeń kosztów zagranicznych podróży służbowych;
  • obsługa i ewidencja operacji pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej;
  • sporządzanie i wysyłka deklaracji i informacji podatkowych związanych z podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz przekazywanie należnych zobowiązań do urzędu skarbowego;
  • wyliczanie podstaw do zasiłków: chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich;
  • obsługa ubezpieczenia grupowego pracowników;
  • obsługa pracowniczego planu kapitałowego. 
Dział Kancelarii Ogólnej (ZO)

Do zakresu działania należy:

  • obsługa odbioru i wysyłki listów i przesyłek kurierskich;
  • dystrybucja przesyłek do właściwych komórek organizacyjnych;
  • rejestracja faktur w systemie elektronicznego obiegu dokumentów;
  • obsługa posiedzeń Rady Instytutu;
  • obsługa centrali telefonicznej;
  • prowadzenie archiwum dokumentów i akt;
  • prowadzenie rejestru wniosków o udzielenie informacji publicznej.

 


Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

OK, zamknij