Zastępca
Dyrektora ds. Badawczych i Komercjalizacji (DB)
Do zadań Dyrektora ds. Badawczych i Komercjalizacji należy w szczególności:
- planowanie we współpracy z Dyrektorem Instytutu i Zastępcą ds. Finansowych i Operacyjnych, nadzór nad realizacją planów rozwoju Instytutu, programów działalności naukowej i badawczej w skali krajowej i międzynarodowej;
- śledzenie globalnego stanu wiedzy oraz trendów rozwoju nauki i techniki;
- monitorowanie realizacji planów prac badawczych i komercjalizacji;
- opracowywanie planów rozwoju infrastruktury badawczej Instytutu;
- monitorowanie jakości wyników prac badawczych realizowanych w Instytucie;
- nadzór nad rozwojem kompetencji pracowników badawczych;
- optymalizacja przebiegu prac badawczych i tworzenia rozwiązań technologicznych i produktowych;
- opracowanie i nadzór nad realizacją zasad komunikacji, komercjalizacji, sprzedaży oraz marketingu;
- pozyskiwanie środków na realizację działalności badawczej Instytutu;
- wspieranie pracowników badawczych w procesie kreowania nowych projektów;
- śledzenie potrzeb rynku oraz identyfikacja działań badawczych i rozwojowych ukierunkowanych na opracowanie nowych produktów i usług;
- opracowanie oraz wdrożenie systemu analizy efektywności prowadzonych prac badawczych i komercjalizacyjnych;
- zastępowanie Dyrektora Instytutu oraz reprezentowanie Instytutu na podstawie udzielonych pełnomocnictw;
- współpraca z Zastępcą Dyrektora ds. Finansowych i Operacyjnych w zakresie optymalizacji kosztów prowadzenia działalności badawczej i komercjalizacyjnej Instytutu;
- nadzór nad zarządzaniem projektami (PMO);
- nadzór nad działalnością Branżowego Punktu Kontaktowego;
- rozwijanie współpracy z jednostkami badawczymi w kraju i za granicą;
- zapewnienie przepływu wiedzy naukowo-technicznej wewnątrz Instytutu;
- sprawozdawczość z zakresu działalności badawczej i komercjalizacyjnej.